Zajęcia logiki matematycznej zostały wprowadzone w Niepublicznej Szkole Podstawowej od roku 2019/2020. Stały się częścią planu zajęć w klasach 1-3. Są to zajęcia, realizowane w formie "zabawy matematyką", wspierające zarówno naukę matematyki na danym poziomie nauczania, ale również myślenia logicznego i przestrzennego, kształtujące umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy matematycznej w codziennym życiu.
Podczas zajęć logiki matematycznej wykorzystywane jest wiele pomocy dydaktycznych, które ułatwiają naukę oraz sprawiają, że uczniowie w miłej i przyjaznej atmosferze zabawy uczą sie poprzez doświadczanie.
Jedna z metod nauki to wykorzystanie systemu BAMP. Zabawa polega na budowaniu ze słomek figur płaskich i przestrzennych. Obszary, które są aktywizowane podczas zajęć logiki matematycznej to m.in.:
pobudzanie myślenia przestrzennego - rozumienie różnicy między byciem płaskim a przestrzennym,
rozwijanie myślenia strategicznego - planowanie kolejnych etapów tworzenia budowli,
rozróżnianie figur płaskich np. kwadrat, trójkąt oraz figur przestrzennych np. sześcian,
trening arytmetyczny - intuicyjne stosowanie wzoru na pole kwadratu oraz praktyczne zastosowanie działań arytmetycznych takich jak dodawanie, odejmowanie i mnożenie przy zliczaniu słomek potrzebnych do tworzenia konstrukcji.